úterý 14. dubna 2009

Nejlhostejnější z lhostejných
















Když jsem ve čtvrtek odpopitevákovala,byla jsem vnitřně rozhodnuta dodržet svátky hned několika počiny.Chtěla jsem jít v pátek do kostela, nejíst maso a v neděli jít do kostela.Naopak jsem byla rozhodnuta zapéct pohanské obyčeje, všechna vajíčka nechat syrová, nebarvit, nic nedělat prostě.Taky jsem byla rozhodnuta nejet domů, protože co bych doma dělala, když jsou všichni někde v pryč.Místo toho jsem se chtěla pěkně učit mozek a pečovat o tělo a o duši.Zkrachovalo to na tom, že taťka na poslední chvíli koupil lístky na Nabucco a tim pádem bylo hodně hloupé odmítat páteční odjezd domů, když jsem se nechala od rodičů pozvat na operu o které mluvím asi dva roky.Tak jsem tedy jela.Mimochodem s masem to dopadlo tak, že naše pani domácí nás pozvala na zelňačku.Muži drželi půst a odmítli, ženy si vylovily klobásky ze dna hrnce a měly se ještě lépe.Kostel jsem nezvládla, jelikož jsme šli do dívadla.V sobotu byl doma tradičně uklízecí den a odpoledne padlo na krátký a nenáročný výlet na kole, který se protáhl v půldenní akci, jelikož jsme se s holkama děsnou dobu neviděly a bylo nutno probrat osudy.Velikonoční neděli jsme s rodinou strávili v královedvorské zolo a pondělí ve přerovském skanzenu.Pouze děda očividně trpěl, že jsme s mamkou takový lemry a beránci,mazance, kraslice a ostatná vejslužky pro hodovníky nám letos lautr nic neřikaj.





I když ty tradice maj taky něco do sebe.Byla jsem na ranní kávě u sousedky a zazvonili hodovníci, malá Lucie natěšeně vyletěla otevřít, její matka zahlásila ku koledníkům, ať si seřežou mladou a hlavně bacha na psa, protože krade věci z košíků.No a tak koledníci pozvedli pomlázky, jali se odříkat veršovánku, těhotná labradorka udělala hup a žluté krásně omalované vajíčko bylo její.Koledníci začali s pomlázkami honit nárazuvzdornou retrívřici, která měla radost, že je nějaká legrace a i s břichem plnym štěňat byla rychlejší a hbitější.Nakonec si vajíčko "oloupala" a poskytla mláďatům živiny. Lucie celou dobu stála s mísou vajec u kiosku od plynu a vypadala napůl zmateně a napůl naštvaně, protože pozornost měla být logicky určena jí.Ve finále to dopadlo dobře, jelikož se hodovníci vzpamatovali, dorecitovali, pověnovali se Lucince, ta jim dala o vajíčko navíc a potom s úsměvem odskákala domů.Ale v tu chvíli, kdy jsem je tam viděla bezradně kličkovat kolem rozvášněný labradorky, jsem si řikala, že příští rok nebudu tak striktní, že by mohla bejt docela sranda.I když teda náš pes má i na vajíčko moc malou hubu.










A co se fotek týče - část je ZOO Dvůr Králové nad Labem, druhá část je Přerov nad Labem.Fotografie svatebních dokumentů - no comment, kopulační list mě fakt dostal.

Žádné komentáře: