sobota 23. srpna 2008

Chovatelský (ne)úspěch




Láska je vzácná a musí se o ni pečovat.Navzdory tomuto heslu jsem se snažila dneska pokazit, co se dalo.Na dnešní noc a den mi byla svěřena do opatrování sousedovic čistokrevná krásná labradorská retrívřice, právě na konci své půlroční periody.Když jsem jí večer šla ještě náležitě vymazlit, po pozemku se proháněl bakelitovej vořech, kříženec snad úplně všeho co existuje.Byl vykamenován a vypuštěn.Když jsem šla krmit ráno, spali stočeni u sebe.Pes byl vyhnán salvou padaných jablek.Nikdy jsem netušila, že psi umí šplhat po pletivu.Umí.A když na to přijde, poměrně rychle.Abych byla stručná, za další hodinu se již nedalo pochybovat o tom, že je to láska s velkym L a Ája si toho plebejce zvolila svobodně za otce svých dětí, k tomu dodávám jenom to, že psí vynalézavost nezná mezí a problém malý pes a velká fena opravdu není problém.Stačí jenom vhodně využít schody.Nadále nepomohl ani zamřížovaný kotec, salva kamení, můj úhlavní nepřítel se vždycky dokázal vrátit.Když se vrátila majitelka roztoužené psice, zamyslela se a prohlásila, že je jistě charismatický a chytrý a že každý nový život je radost, čímž smetla ze stolu původně uvažovanou variantu Postinor ( ani jsem nevěděla, že se to dá nacpat i psům..)Na znamení akceptace vztahu smějí milenci nyní žrát z jedné misky, strážit vchodové dveře, štěkat na lekníny v jezírku.Akorát naše skorem dvanáctiletá psice na to vše hledí skrz plot poměrně smutně, protože tento pes kdysi chodil za ní.Vořech pochopil, že ani odemně mu již nebezpečí nehrozí a dneska si přišel pro podrbání.A tak v čase nejhorších podzimních plískanic budeme napjatě očekávat, zda se nám někde - například v garáži mezi pytly s cementem nevylíhne tlupa malých labradorů na podvozku míšence desátého stupně, po otci náležitě charismatických.

Žádné komentáře: