čtvrtek 14. srpna 2008

Love story Bathory







Filmu pranic nerozumím.Buď se mi líbí, nebo se mi nelíbí, nebo se u toho nudim.Proto vy, kteří jste na tom lépe mi odpusťte amaterské soudy a eventuelně čtěte shovívavě dál.



Na Jakubiskovu krvavou hraběnku jsem se těšila asi dva roky, pak jsem na ni zapomněla a teď jsem si ji díky mediálnímu humbuku zase připomněla.A tak jsme s kamarádkami dohodly, že se jim na Bathory pojedeme do Prahy podívat.



Příběh je rozdělen na tři části a začíná zaslíbením a svatbou.Na začátku působí Bathory jako taková středověká pohádka s fantastickou výpravou.Třeba vyobrazení bitev s Turky jsou podle mě jedny z nejpůsobivějších scén celého filmu - ale podle ostatních zdržovaly děj a rušily...tak nevim..Alžběta Bathoryová je zde prezentována jako renesanční člověk, svým vzděláním a celou kulturou osobnosti značně převyšující svoje šlechtické okolí, svým poddaným dokonce pomáhá, léčí, a je milující matkou a manželkou a zcela lidsky pochopitelně toužící milenkou.Bestiálně se chová pouze pod vlivem černých hub, které jí kdosi nepoznaný ( všichni jsme se shodli, že to byla jedna z komorných) dávali do pití..



Karel Roden ponurý stejně jako ve všech snímkách z poslední doby, ale Thurza, zhrzeného hamižného uherského palatina hraje pěkně.



Mniši zeměměřici, kardinálovi špiclové - Bolek Polívka a Jiří Mádl mi celý film kazili.Scény, které měli snímek nejspíš odlehčit, dodat mu (postrádanou ??? ani ne...) kapku humoru, mi prostě vadily.Nějak mi připadalo, že to tam vůbec nemá být.Nejpůsobivější z celého filmu pro mě byla Deana Jakubisková v roli léčitelky Darvulie..možná tam měla nejvíc výrazového prostoru...a asi byla vlastně nejkladnější osobou celého zpracování příběhu.



No ať tak nebo jinak, čekala jsem spíš historický film, takže jsem z Bathory trochu rozpačitá, ale určitě ne nespokojená.A hlavně jsem spokojená, že jsem ženská v tomhle století a ne kolem roku 1600.

Žádné komentáře: